dijous, 22 d’octubre del 2009

Benvingut a casa !!!!

Per fi he visitat el nou Mercat de la Llibertat que, desprès d'uns anys a l'exili, aquest 20 d'octubre torna al seu lloc original, la Plaça de la Llibertat de l'antiga Vila de Gràcia.
Després de dos anys de remodelació, el nou mercat de la Llibertat, amb 40 establiments i un autoservei de 700 metres quadrats. Ha doblat la seva superfície , també hi ha una supermercat Bon Preu on aquest matí s’afanyaven a fer socis i un pàrking per fer mes còmode la càrrega i descàrrega dels paradistes.



La veritat es que ja en tenia ganes i les obres ja s’havien allargat massa, havien patit un retràs degut a les obres dels carrers del costat d’asfaltat.

M’han regalat un llibre molt bonic on explica la història del mercat i les diferents remodelacions. L’he fullejat i m’ha semblat molt interessant. A veure si em deixen i l' acabo de llegir..

Jo hi tinc records familiars, sovint anava a comprar amb la meva familia, i també em vaig començar a espabil·lar soleta quan m’enviaven a comprar i a perdre la vergonya i aclarir-me amb el canvi.. poc a poc he anat coneixent moltes parades, la de la carn, la del peix, la dels llegums, la dels menuts.. i d’altres que estan a fora del mercat, el Caracas, el Trullenque, els xinos, la Balear, la senyora del monyo que ven fruites amb la seva germana, la gitana que ven alls a la cantonada del forn.. la parada de la Nuri... la bacallaneria on comprava “ganchitos” abans que comencessin el Sandokan al migdia... i alhora he anat aprenent a preparar plats de cuina de mercat i a combinar els diferents productes frescos .. m’encanta passejar i agafar idees de les diferents combinacions que puc fer.


Espero que els comerciants de fora el mercat que tenen supermercats petits no pateixin de la presència del nou supermercat... tant de bo es puguin conservar per sempre més els mercats dels barris, els mercats de tota la vida..de moment, un dia d’aquests, i si els preus són econòmics, es clar, anirem a fer un tastet de peix fresc a el petit bar de la parada d’en Joan Noi, que ha quedat molt gran i guapa i a tornar a disfrutar del nou mercat.