dimecres, 30 de setembre del 2009

El vell silenci de les pedres

A casa tinc pedres de molts indrets que he anat visitant, m’agrada conservar-les, a vegades les agafo, les contemplo i els seus dibuixos em diuen coses.. aquest mati he anat observant els edificis i m’ha vingut la imatge alhora de les pedres de les muntanyes i dels pobles, les pedres de tot el món.

Elles han anat aguantant tot el temps impassibles , qui sap si encara hi son aquelles pedretes amb les que jugava al pati del cole o les pedres que ens tiràvem pel cap el meu germà i jo...


Les pedres ens acompanyen durant tota la nostra vida... a vegades ens poden parlar al nostre interior,donar-nos idees, pensaments, quan vaig a algun poble o ciutat, sempre em paro a pensar sobre els habitants que un dia van viure en aquelles cases i que, per diversos motius hagueren d’agafar els seus equipatges, marxar i abandonar la terra que durant segles els va pertànyer, o simplement van viure tranquils tota la seva vida, o milers d’històries... als pobles i a les ciutats.

Quan era una nena, contemplava amb ulls embadalits els peixos que nedaven entre les pedres de l'estany artificial on el meu pare ens portava a mi i als meus germans a jugar amb el petit vaixell a motor. La seva fantasia em duia a somiar que, al cor d'aquelles pedres foradades, s'hi amagaven tresors inimaginables. Records que conservo en la meva ment, potser aquelles pedres encara estan , hi son, simplement hi son...

Les pedres estan, hi son, sense complicacions, simplement estan, quan naixem i quan morim, estàtiques, silencioses, al mar, a la muntanya.. quin mon més obscur i alhora clar el de les pedres..

2 comentaris:

Anònim ha dit...

El regne mineral,sec, quiet, immutable. Les pedres, testimonis d'aquest regne, que provenen d'antics cataclismes tel·lúrics i que perduren a través dels segles, no son,pero,alienes a la transformació de la matèria ja que també están exposades a l'acció dels elements, que les mouen, erosionen i transformen. Talment com la vida humana que, amb molta menys projecció temporal, també es moguda, erosionada i a la fí, pulveritzada.

Neus ha dit...

Carai, que bonic aquest comentari. Jo recordo que de petita quan agafava una pedra del terra em feia pena apartar-la de la que tenia al costat. Pensava que s'estimaven i jo li prenia, com si jo fos una mena de Déu. De vegades penso que molt endins sabia que es moriria la meva germana. Encara que jo no hi crec en el determinisme.