dimarts, 14 d’octubre del 2008

Recepta d’aquells temps... sopetes de pa

És una recepta que tots recordareu en el vostre paladar, sobretot de quan ereu petitons. No costa res de fer i et transporta a temps passats, malgrat que hi ha persones que no els hi agrada gens el sabor del pa remullat, a mi m’agrada força.

només cal,

- mig pa de pagès,
- sal,
- dos litres d’aigua,
- un rajolí d’oli,
- un parell de grans d’all
- i, si es vol, un ou (per persona).

En una olla es posa l’aigua, els grans d’all, la sal i el pa. Es deixa fins que bulli. Una vegada bull, s’afegeix l’oli. Es remena fins que el pa i els alls quedin totalment desfet. Ha de bullir força estona, una horeta o horeta i mitja. En cas que es vulgui amb ou, una vegada estigui feta, amb el foc encès, es tira l’ou a l’olla i s’escalda. Es retira de seguida del foc i ja es pot servir.

És una recepta fàcil de fer i barata, i de cara a l’hivern o en dies de fresca és un plat ben calent.
També em venen els records de les sopetes de pa, llet i sucre que em feia la meva mare cada matí, era un plaer i m’agradava molt.

Que vagi de gust.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Pots afegir-hi.... una mica de timó li dona un gust extraordinari i surten unes sopes que riute'n de segons quins plats!!!